Hej


I forbindelse med sport og outdoor forløbet har vi i denne uge været ude og afprøve en leg vi har lavet. Legen blev afprøvet, først med en anden studiegruppe, og derefter på nogle børn fra en fritidsklub i Aalborg. I forbindelse med dette har vi sat aktiviteten ind i SMITTE modellen.

SMTTE:
·       Sammenhæng
o   Halv hal
o   4.-6. kl. elever
o   fritidsklub - ikke pasningstilbud
o   samtidigt med gamer-rum og svømmehal
o   ca. 12 børn
·       Mål
o   Styrke samarbejdsevne
o   Styrke motoriske færdigheder, herunder balance og grovmotorik
o   Sikre dyrekendskab
·       Tegn
o   Evner de at samarbejde?
o   Kan de gennemføre, og er aktiviteten i NUZO?
o   Udvise forståelse for dyrekendskab.
·       Tiltag
o   Børnene inddeles, af pædagogerne, i grupper af 4
o   I hallen laves en forhindringsbane, der opdeles i 3 dele, hvor de skal agere et dyr i hver af delene. Banens opførelse er en del af aktiviteten, hvor børnene kommer til at hjælpe med at sætte den op.
o   Der lægges vægt på, at banen løses bedst muligt, og ikke på tid. Alle skal igennem banen på forsvarlig og bedst mulig vis.
o   Der gives diplom til hver af grupperne efter gennemførelse af banen.
o   Der opstilles rammer til en bane, hvor børnene er med til at lægge forhindringer ud. De har forinden fået instruktioner på, at de skal have bind for øjnene og navigere rundt på banen.
Hvert hold får en ting de skal finde 4 stk. Af - f. Eks. 4 bolde, 4 kegler osv.
To fra hvert hold får bind for øjnene og de andre to skal så, ved hjælp af sprog, navigere de to rundt, og finde tingene.
·       Evaluering
Der var ikke mange børn da vi afprøvede aktiviteten for først gang med en målgruppe. Dette skyldes bla. At vi kun havde adgang til hallen sent på dagen, og der skulle de fleste af børnene hjem. Det fungerede dog ret godt alligevel, og vi fik noget godt feed back og nogle erfaringer om hvordan børn gennemfører de aktiviteter vi har planlagt.
Imorgen skal vi på overlevelsestur, med sport og outdoor holdet og vi er meget spændte. Det bliver helt sikkert hyggeligt og udmattende som det altid er at sove i shelter.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

DR program om udviklingspsykologi

Opdatering på valgfag

Goffman